Privacyverklaring

Privacystatement en algemene voorwaarden

 

Wanneer je naar een psycholoog of therapeut gaat, is het belangrijk dat je erop kunt vertrouwen dat deze persoon je naar beste kunnen helpt, jouw belang centraal stelt en dat je verhaal ‘veilig’ is. Het is ten slotte belangrijk dat jij ook alles met je psycholoog of therapeut durft te delen zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen.

Geheimhouding

De behandelaar heeft een geheimhoudingsplicht tegenover derden. Zij kan dus alleen met uw schriftelijke toestemming gegevens over u verstrekken. De behandelaar mag alleen in noodsituaties de geheimhoudingsplicht doorbreken, bijvoorbeeld als mensen in gevaar zouden komen. De behandelaar kan wanneer zij dat nodig acht over overleg plegen met collega’s. Deze collega’s hebben ook een geheimhoudingsplicht. Er wordt respectvol en zorgvuldig met de informatie omgegaan.

Dossier

Wat betreft uw dossier is de WGBO (Wet op Geneeskundige Behandelovereenkomst) van toepassing. Er wordt een elektronisch patiëntendossier aangemaakt. Hier worden de persoonsgegevens opgeslagen. De bewaartermijn van uw dossier is twintig jaar. U heeft recht op inzage in uw dossier als daartoe aanleiding is.

Tijdens de behandeling stel ik  een behandelplan op. Hierin wordt in overleg met u vastgelegd welke behandeldoelen er overeengekomen zijn en volgens welke werkwijze wordt gewerkt. Tijdens de behandeling kunnen de doelen in overleg worden bijgesteld. Om de drie maanden zal er een tussenevaluatie plaatsvinden.

Privacy

Bij communicatie per mail verstuurt de behandelaar privacygevoelige informatie uitsluitend beveiligd en versleuteld.

Eventuele video opnamen dienen ter ondersteuning aan de behandeling of voor leerdoeleinden voor de behandelaar. Video opnamen zijn geen onderdeel van het dossier, blijven eigendom van de behandelaar en worden vernietigd nadat zij zijn gebruikt voor bovenstaande doeleinden. Er wordt uiteraard zeer zorgvuldig omgegaan met dit materiaal.

Afspraken wijzigen

U kunt tot 24 uur van tevoren een afspraak kosteloos afzeggen of verplaatsen. Wanneer vaker dan twee keer te laat wordt afgezegd zullen wij kosten à 50 Euro in rekening brengen.

Bereikbaarheid

Ik ben bereikbaar tijdens kantooruren op maandag, dinsdag en woensdag van 09:00 – 17:00. Mijn contactgegevens vindt u op de contactpagina.

Wanneer er sprake is van spoed buiten kantooruren of in het weekend kunt u contact opnemen met Spoed voor Jeugd Groningen.

Klachten

Heeft u vragen of opmerkingen over mijn diensten? Laat het mij dan weten. Ik ga graag met u in gesprek en wil er dan samen uit komen. Daarnaast ben ik als praktijkeigenaar aangesloten bij een landelijke klachten- en geschillenregeling.

Voor een volledig overzicht van onze klachtenregeling, leest u de klachtenprocedure.