Klachten
Klachtenprocedure Ouder-en Kindbegeleiding.
Als je een klacht hebt of je bent niet tevreden over bepaalde zaken binnen de dienstverlening, wil ik dit graag met je oplossen in een persoonlijk gesprek. Als er na dit gesprek geen goede oplossing gevonden is, kun je een officiële klacht indienen.
Ouder-en Kindbegeleiding heeft de klachtenprocedure ondergebracht bij de onafhankelijke klachtenregeling voor zzp-ers Klachtenportaal Zorg. Kijk voor meer informatie op www.klachtenportaalzorg.nl.
Het kan gebeuren dat een de geleverde zorg niet voldoet aan uw verwachting. Het beste is om onvrede direct aan te geven, maar soms bent u zich pas later ervan bewust wat er (niet) is gebeurd. De eerste stap bij ontevredenheid is een gesprek aangaan met de zorgverlener. In een open en eerlijk gesprek kunt u samen op zoek naar een oplossing. Lukt het niet de klacht naar tevredenheid op te lossen, dan staat Klachtenportaal Zorg u graag bij. Onderstaande tips zijn helpend om een gesprek aan te gaan en een klacht goed te verwoorden:
- u vraagt de betreffende zorgverlener om een afspraak te maken voor een gesprek;
- het beste is om een gesprek te hebben zo snel mogelijk na het ontstaan van ontevredenheid;
- als u dat prettig vindt kunt u bijvoorbeeld een familielid of een vertrouwenspersoon vragen mee te komen.
Wanneer het niet lukt de klacht naar tevredenheid op te lossen staat Klachtenzorg Portaal u graag bij. Daar worden de klacht (en) en vervolgstappen stappen zorgvuldig besproken .